Wednesday, March 28, 2012

Lambat gile

Niat di hati nak cari movie untuk didownload. Tapi lambat gile. Nape la aku beli rumah kat ulu ni. Bila pk senang nak gi keje ok la. Tapi bila pk tenet lambat gile geram pulak.


Ajim dadi kimah semua dah tido. Biasa untuk anak2 tido jam 10 mlm. Bukan pe mudah nak urus. Esok nk bgn pegi sekolah tak la susah sangat sebab dah biasakan diorg tido awal.


Mmg bukan sesuatu yang mudah nak ajar anak tido pada waktunya. It takes a lot of heart breaks n effort. Masa ank yg sulung dulu kerap pegi klinik waktu kecik. Sebab dia allergy dan not fully bf pun sbb ibu x der knowledge. So bila pegi klinik kene la mkn ubat. Ajim pulam jenis susah nak makan ubat. So doc siap sound "you yg ajar dia or dia yg ajar you" tercabar dengan kata2 tu kot.... Dah la saya mmg cikgu. So bertitik tolak daripada peristiwa tu saya nekad saya mesti boleh bentuk anak saya seperti yang saya mahukan. Tapi tidaklah sehingga menggunakan kekerasan. Yang perlu dibentuk seperti disiplin di rumah perlulah ditekankan. Apapun anak di bawah umur 7 thn perlu dibesarkan dengan kasih sayang....


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: