Monday, August 30, 2010

Prejudis

Salam,

niat dihati pada bulan ramadhan nak update hari-hari tapi nampaknya tak kesampaian, sibuk juga bulan ni....
naper tajuk prejudis...

Kita selalu prejudis pada seseorang yang pendapatnya tidak sama dengan kita betul tak, dan kita rasa kalau kita pro-breastfeeding dan ibu-ibu yang tak pro-breastfeeding tolak untuk memberikan yang terbaik untuk anak mereka.

Bukan macam tu sebenarnya, semua ibu ingin yang terbaik untuk anak-anak mereka, dan juga mereka mahukan yang terbaik untuk diri mereka... Ada sesetengah orang berpendapat kalau anak sihat minum apa-apa susu mereka pilih yang mudah bagi mereka dan anak mereka tetap sihat. Cuma mungkin orang seperti saya yang ada pengalaman yang buruk dengan FM tegar dengan keputusan saya, WAJIB BF anak sebab mahukan yang terbaik untuk anak saya dan juga mahukan yang terbaik untuk saya....

Kepada diri saya, sebagai seorang PC saya hanya ingin menyampaikan kepada semua ibu-ibu di luar sana tentang kebaikan breastfeeding dan breastfeeding adalah vaksin yang terbaik untuk baby kita....

1 comment:

nadd said...

sabar la Lina, itulah pengorbanan dalam menyedarkan mereka tentang kepentingan penyusuan susu ibu. Ingat, Lina tak keseorangan.